20. 5. 2020.

Опишување

Сликаме со зборови!


  • Опишувањето ни овозможува да си создадеме визуелна претстава за она што го читаме.
  • Внимателно разгледај ја следнава презентација!
         

огледалце

  • Внимателно прочитај ги текстовите: „Огледалце на детството“ од Петко Домазетовски и „Елка“ од Марија Воронкова на стр.135, 136 и 137 од учебникот за VI одделение.
         „Имав прекрасно огледалце. Најубавото, шарено огледалце. Досега не сум видел толку убаво огледалце. Татко ми дојде од некаде и ми го подари за еден роденден.
           Го држев мило во рацете и не можев да му се изнагледам. Беше тркалезно и врамено во една широка рамка од растопен и разнобоен шеќер...“
             (Огледалце на детството од Петко Домазетовски)


 
елка

„ ... Училишната елка, висока до таванот, ќе биде поубава ако ја красат многу играчки...
 ... Таа од желади и црни гранчиња направи вистински човек со шубара. А од шишарките и памукот направи Дедо Мраз. Андреја не заостануваше зад неа. Тој направи коњ, а од празното јајце птица со опашка и крилја. Зина бојадиса прстенчиња од хартија за да направи голем ланец околу елката...“
                (Елка од Марија Воронкова)






  • Колку прекрасни слики од зборови во описите на огледалото и елката!
  • Авторите употребиле стилски изразни средства, визуелни и аудитивни елементи за да ја зголемат сликовитоста на текстот.
  • Епитетите, компарацијата, метафората, персонификацијата... се само дел од опишувањето.


  • Погледнете едно постаро видео во кое учениците со помош на ИКТ опишуваат предмет.
  • Кликнете ОПИС НА ПРЕДМЕТ
  • Погледнете го наставниот лист за опис на природна појава!


  • Прочитај го извадокот од ученички состав за природна појава:
  „... Силен тресок ме исплаши.Започна да светка и силно да врне.
        Невреме! Изгледаше како небото и земјата да се споиле во една силна и цврста прегратка. По улицата пред мојата куќа течеше вода како река. На моето разочарување му немаше крај. Патиките спремни за игра останаа во моите раце. Мислев дека дождот, никогаш нема да престане. Како што започна, така се смири. Дождот престана, а облаците се разотидоа отворајќи му го патот на сонцето.
         Прекрасен летен ден! Само вирчињата на игралиштето сведочеа за неодамнешното невреме...“

  • Опис на пејзаж
  „Пролет! Најубавото годишно време. По големата зима, по студот, по снегот, дојде пролетта, дојдоа птиците, насекаде се распосла зелениот килим, се рашири пријатниот и свеж мирис на цветовите. Сонцето нè грее и милно се смешка.
Пролетта е како вистинска бајка.“
                                        (од ученички состав)
      
Пролетта е убава!
  • Опис на лик и личност

  1. Ликовите се носители на настаните кои се раскажуваат во една епска творба;
  2. Ликот има внатрешни (карактерни) особини и надворешни (физички) особини;
  3. Надворешните особини ги согледуваме од описите кои ги дава авторот на творбата;
  4. Внатрешните особини ги согледуваме од зборовите на авторот и од постапките на ликовите.

  • На стр.139 и 140 од учебникот, прочитај го текстот „Нешто за нашето маало“ од Михо Атанасовски!
  •  Согледај ги особините на Митко, Борче и Миле!
  • Зошто Ратко, Верче и Коле биле неразделни другари со раскажувачот?
  •  Кои особини ги имале тие како ученици?


верни другари

  • Се сеќавате на ведрата и весела Хајди од ЛЕКТИРАТА
  • На стр. 142 од учебникот има еден интересен ученички текст за ликот на Хајди:
„... Хајди докажа дека детското срце може да го стопи и најтврдиот камен. Нејзината добрина, дружељубивост, хуманост, искреност, ведрина ќе го смени животот на луѓето околу неа. Среќата што несебично ја зрачи нејзиниот лик се пресели и на мене.“


Диме е добро дете!

  • На стр. 143 од учебникот, внимателно прочитај го текстот „Нашиот Диме“ (од ученички состав). Во овој текст, ученикот опишува личност, својот другар.
„... Но, ние откривме дека тој е несебичен другар кој секому помага. Не остава некој да биде без домашна работа, ни ги објаснува задачите со голема трпеливост. Знае да помогне во неволја, да се жртвува за другарството. „Сила“ е нашиот Диме...“ 


  • Запомни! Постои разлика меѓу лик  (измислена креација на авторот во книжевното дело) и личност ( некој од нашето секојдневно опкружување како другар, баба, дедо, мајка, татко, наставник...)
  • На стр. 162 од учебникот има два текста со опис на лик и личност. Направи споредба! Откриј во кој текст е опишан лик, а во кој личност!

  • Задача:

  1. Опис на лик од прочитана книга
  2. Опис на личност
                 

Нема коментара:

Постави коментар