- Кочо Рацин(1908-1943)
- Ја напишал стихозбирката „Бели мугри“.
- Стихозбирката „Бели мугри“ е составена од 12 песни, од кои 2 се циклуси (со по 6 и 7 песни) напишани на велешки дијалект со примеси од западномакедонските говори, во кои доминираат социјалните и револуционерните теми.
УТРОТО НАД НАС
ОРГАНИЗАЦИЈА И
АКТИВНОСТИ НА ЧАСОТ
Активности на наставникот
Активности на
учениците
Вовед: -Поставува прашања(кратки-брзи) за рима и видови рима(паралелна и вкрстена). Техника: Бура на идеи Кочо Рацин-живот и дело, значење На таблата како шема може да се забележат најважните работи. -ги поттикнува да одговорат за ликот и делото на К.Рацин(социјални песни);-домашна работа на претходни часови |
Учениците се подготвиле
за денешниот час,
одговараат на поставените прашања.Кратко даваат свои информации за К. Рацин, за животот и делото *Кога е роден и каде? *Животен пат. *Литературо дело *Бели мугри-песните од збирката |
Наставникот ја посочува
песната,,Утрото над нас“ и дава
дигресија за нејзиното настанување;
__________________________________
-бара од учениците
да ја прочитаат во себе, а потоа
искажуваат впечатоци;
-ги дели во групи(принцип на броење 1,2, 3...)
-На уч.компј. отворен е Роземак блогот со инструкциите за работа;
-ги надгледува групите
и советува;
______________________________________
Во овој дел од часот
се прави усна анализа на
песната(групите презентираат): поетски слики,
мотив,строфи и стихови,
се
пронаоѓаат стилските фигури и видот
на римата(според местото на акцентот
и местото во стиховите).
|
Внимателно го следат објаснувањето на наставникот .
Часот тече динамично
со брзо одговарање на
поставените прашања.
______________________________________
Учениците самостојно
ја читаат и доживуваат
песната, слушајќи ги
насоките од наставникот.
_____________________________________
Подготвуваат анализа
на песната по насоки на наставникот-поделени
во групи;
Илустрираат мал
симбол-слика по песната.
______________________________________
Усно презентираат/избираат член
Да ги стават на лист
и во своите портфолија.
Се дискутира по
презентациите.
Учениците избираат група која
најдобро сработила, а и самите групи
на листот ги искажуваат своите
впечатоци за работата. |
Наставникот внимателно следи,помага, а потоа си запишува во листот за следење |
Даваат свои коментари
за часот,за начинот
на повторување. |
Сублимира и дава домашна :да се подготват за лична творба на тема:Убава татковино | Прашуваат околу домашната ЦЕЛ: Да се примени знаење за рима при творење лирска творба |
Предлог за планот:
1.Зошто
Кочо Рацин го нарекуваат ,,поет на
обесправените“,поет на „тутуноберачите“,поет
на„копачите“?
2.Определи
го мотивот во песната.(За чие утро пее
поетот и кои се тие„над нас“ ?).
3.Што
опишува поетот во првата слика?(првата
и втората строфа)
4.
Кои се тие „робја“ и зошто селата и
градовите се„гробја“(третата строфа)
5.Чија
е таа „мака пуста“?(четврта строфа)
6.
Чија „снага крвави и нема радост
никогаш“?
7.Каква
„бура“ се подготвува ?(Кој ја предизвикува
бурата?)
8.
Видот на строфите, стиховите, римите и
видот на песната.
9.Стилски
фигури во песната
Утрото над нас
- Од далечнините модри се веат
- на сонцето златните далги,
- од далечнините модри се леат
- на утринта росните влаги.
- Под долги, меки ширини рамни
- магла се танка крева
- и по селата мали - заспали
- шумоли скришно врева.
- Шумоли - в срце тага налева
- за црноземните робjа,
- шумоли скришно за мртви поља
- за села и градови - гробjа.
- Ех, тија долги ширини рамни!
- Ех, тaja мака пуста!
- Мртви и темни сурови гламњи
- скршена гранка маслинка!
- По тиja пот се човечка дими
- и снага крвава цвили,
- по тијa радост никого нема
- а сонце радосно има!
- Но тиja росни утрини пресни
- копнат во гради и тлеат.
- Копнат и како бура пеат
- и како огин палат.
Утрото над нас - Кочо Рацин, an interactive worksheet by rozekitroz
liveworksheets.com
liveworksheets.com
Нема коментара:
Постави коментар