21. 10. 2015.

„Утрото над нас“- Кочо Рацин



                                      Кочо Рацин(1908-1943)
 Ја напишал стихозбирката „Бели мугри“.
 Стихозбирката „Бели мугри“ е составена од 12 песни, од кои 2 се циклуси (со по 6 и 7 песни) напишани на велешки дијалект со примеси од западномакедонските говори, во кои доминираат социјалните и револуционерните теми.
                 
УТРОТО НАД НАС

  ОРГАНИЗАЦИЈА И АКТИВНОСТИ НА ЧАСОТ

           Активности на наставникот         Активности на учениците
Вовед:
-Поставува прашања(кратки-брзи) за рима и видови рима(паралелна и вкрстена).
Техника: Бура на идеи
Кочо Рацин-живот и дело, значење
На таблата како шема може да се забележат најважните работи.
-ги поттикнува да одговорат за ликот и делото на К.Рацин(социјални песни);-домашна работа на претходни часови
Учениците се подготвиле за    денешниот час,
одговараат на поставените прашања.
Кратко даваат свои информации за К. Рацин, за животот и делото
*Кога е роден и каде?
*Животен пат.
*Литературо дело
*Бели мугри-песните од збирката

Наставникот ја посочува песната,,Утрото над нас“ и дава дигресија за нејзиното настанување;

__________________________________

-бара од учениците да ја прочитаат во себе, а потоа искажуваат впечатоци;

-ги дели во групи(принцип на броење 1,2, 3...)
-На уч.компј. отворен е Роземак блогот со инструкциите за работа;
-ги надгледува групите и советува;
______________________________________
Во овој дел од часот се прави усна анализа на песната(групите презентираат): поетски слики,
мотив,строфи и стихови,
се пронаоѓаат стилските фигури и видот на римата(според местото на акцентот и местото во стиховите).

Дава објаснување за анализата на песната
Внимателно  го  следат објаснувањето на наставникот .

Часот тече динамично со брзо одговарање на
поставените прашања.
______________________________________
Учениците самостојно ја читаат и доживуваат
песната, слушајќи ги насоките од наставникот.
_____________________________________
Подготвуваат анализа на песната по насоки на наставникот-поделени во групи;
Илустрираат мал симбол-слика по песната.
______________________________________
Усно презентираат/избираат член

Да ги стават на лист и во своите портфолија.
Се дискутира по презентациите.
Учениците избираат група која најдобро сработила, а и самите групи на листот ги искажуваат своите впечатоци за работата.
Наставникот внимателно следи,помага, а потоа си запишува во листот за следење
Даваат свои коментари за часот,за начинот
на повторување.
Сублимира и дава домашна :да се подготват за лична творба на тема:Убава татковино Прашуваат околу домашната
ЦЕЛ: Да се примени знаење за рима при творење лирска творба


Предлог за планот:

1.Зошто Кочо Рацин го нарекуваат ,,поет на обесправените“,поет на „тутуноберачите“,поет на„копачите“?
2.Определи го мотивот во песната.(За чие утро пее поетот и кои се тие„над нас“ ?).
3.Што опишува поетот во првата слика?(првата и втората строфа)
4. Кои се тие „робја“ и зошто селата и градовите се„гробја“(третата строфа)
5.Чија е таа „мака пуста“?(четврта строфа)
6. Чија „снага крвави и нема радост никогаш“?
7.Каква „бура“ се подготвува ?(Кој ја предизвикува бурата?)
8. Видот на строфите, стиховите, римите и видот на песната.
9.Стилски фигури во песната



                   Утрото над нас 
Од далечнините модри се веат
на сонцето златните далги,
од далечнините модри се леат
на утринта росните влаги.
Под долги, меки ширини рамни
магла се танка крева
и по селата мали - заспали
шумоли скришно врева.
Шумоли - в срце тага налева
за црноземните робjа,
шумоли скришно за мртви поља
за села и градови - гробjа.
Ех, тија долги ширини рамни!
Ех, тaja мака пуста!
Мртви и темни сурови гламњи
скршена гранка маслинка!
По тиja пот се човечка дими
и снага крвава цвили,
по тијa радост никого нема
а сонце радосно има!
Но тиja росни утрини пресни
копнат во гради и тлеат.
Копнат и како бура пеат
и како огин палат.

Нема коментара:

Постави коментар