6. 8. 2012.

Сложени глаголски форми;Можен начин,има-конструкција,сум конструкција

Можен начин
Можниот начин искажува можно или посакувано дејство.
За сите три лица има една форма за еднина и множина.
еднина(јас,ти,тој) би читал,-ла,-ло
множина(ние ,вие,тие) би читале
Од свршените глаголи се употребува свршената л-форма,а од несвршените глаголи-несвршената.
Не може да се каже,ти би викнел,туку:ти би викнал
Би лежел цел ден!
                           
Има-конструкција
Сложена глаголска форма образувана од помошниот глагол има/нема и глаголската придавка во среден род се вика има-конструкција:имам читано,имав читано,сум имал читано,ќе имам читано,ќе имав читано,ќе сум имал читано,би имал читано.
Во овие форми се менува само помошниот глагол има/нема,а глаголската придавка секогаш се наоѓа во среден род.
Имам смислено добар потег.
                                                     
Сум-конструкција
Сложена глаголска форма со сум и глаголска придавка(од преодни или непреодни глаголи се вика сум-конструкција:сум присутен,бев присутен,сум бил присутен,ќе сум присутен,ќе бев присутен,ќе сум бил присутен,би бил присутен.
Значењето на сум конструкциите е резултат од вршење на дејство или состојба,која произлегува од претходно дејство.

Јас ќе сум присутен на натпреварот.
                                                           

Нема коментара:

Постави коментар