Страници

17. 4. 2016.

Пишување драмски текст и исказ на лик-вежби за осмо одделение

Пред вас се неколку кратки текстови што треба да ги прочитате. Тие ќе ви ја дадат темата на вашата вежба.

                           ГРУПА 1 — Тепачка 

Ситуација: На фудбалското игралиште група деца играат фудбал. Во жарта на играта при еден незгоден удар, Едип го погодува Љупчо во главата. Тој се лути и го удира Едип, по што започнува тепачка. Другите деца притрчуваат, ги одделуваат и кавгата завршува со помирување и извинување.

ЗАДАЧА: Трансформирајте го текстот во драмски пишувајќи исказ на лик. Имате слобода да менувате, додавате ликови...
 


ГРУПА 2 и 4 — Од семче до шума

Ситуација: Еколошка акција во училиштето. Група деца од осмо одделение се подготвуваат да засадат дрво. Во рацете имаат семки кои треба да ги засадат во училишниот парк. Тие поведуваат разговор за значењето  на дрвјата за чистата и здрава средина.
ЗАДАЧА: Трансформирајте го текстот во драмски пишувајќи исказ на лик. Имате слобода да менувате, додавате ликови...




ГРУПА 3  Запознавање и дружење


Група 3– Запознавање и дружење/МИО
Ситуација: Средба со децата од Делогожда, нашето партнер училиште во проектот МИО. Децата влегуваат во училишниот двор, а домаќините се тука за да ги пречекаат.  Доаѓа до првото запознавање. Организирани се спортски натпревари и пригодна програма.
ЗАДАЧА: Трансформирајте го текстот во драмски пишувајќи исказ на лик. Имате слобода да менувате, додавате ликови...


     Во прилог и дел од сложувалките што учениците ги составуваа на часот.



 

Во прилог следува организацијата на часот :-)


     ОРГАНИЗАЦИЈА И АКТИВНОСТИ НА ЧАСОТ

Активности на наставникот Активности на ученикот
-Наставникот формира групи по следниве критериуми:
*солидни ученици;
*ученици кои послабо напредуваат;
*ученици кои писмено добро се изразуваат;
*ученици кои имаат талент за глума.
-На почетокот на часот добиваат грозд што треба да се пополни по принцип на вртелешка: утврдување знаење за поделба на литературата на родови и особености/
посебна за драма; 5 мин.
_____________________________________
добиваат задача да состават сложувалка преку која ќе ја откријат темата за нивната работа;
-добиваат и сложувалка-танграм која ќе ја сложат додека работат во група; 5 мин.
_____________________________________
-Посочува и дава упатства за работа:
1 група:/ЕКО
-добива наставен лист
-работат на тема:,,Од семче до шума“;
-пишуваат исказ на лик-пиеска;
2 група./ненасилство
-работат на тема:„ Тепачка меѓу ученици“
3.група: /МИО
-работат на тема:„Запознавање на деца“
-добиваат наставен лист во кој пишуваат;
-наставникот советува, надгледува како се работи во групите, за подоцна запише мислење за групите;
______________________________________
-се чита текстот по улоги и се анализира;
-се дискутира и избира најдобар текст;
-наставникот си оценува во листот за оценување група;(одложно)
______________________________________
Забелешка: Драматизација на „Мајката и мрзливите ќерки“
----------------------------------------------------------
Домашна задача: да напишат исказ на лик/слободна тема
-Слушаат упатства за работа на часот;
- се групираат по насоките на наставникот;
-добиваат грозд што го пополнуваат по принцип на вртелешка; 5 мин.
______________________________________
-на Роземак ја составуваат сложувалката преку која ќе ја откријат темата за нивната работа;
-додека работат во група ја составуваат сложувалката-танграм; 5 мин.
_____________________________________
-Групите ги добиваат своите задолженија преку кои треба да ги покажат своите знаења за пишување драмски текст и исказ на лик како и своите способности за драматизација;
-поделени во групи пишуваат драмски текст и исказ на лик;
-работат на тема:,,Од семче до шума“
„Тепачка меѓу ученици“
„Запознавање на деца“

-ако има нешто нејасно, прашуваат и бараат помош;
______________________________________
-по завршувањето на активноста со фрлање коцка се одредува која група прва ќе се претстави;
-се чита по улоги;
-се дискутира,се вреднува;
-учениците сами се оценуваат со семафор:зелено картонче ако сметаат дека целосно успешно ја завршиле задачата, жолто ако не се сигурни дека целосно ја завршиле задачата и црвено ако сметаат дека не ја завршиле задачата. 15-20 мин
-драматизација на текст со цел да се види како на сцена функционираат особеностите на драмата. 10 мин
----------------------------------------------------------
ЦЕЛ: примена на знаење за исказ на лик

Следење ученици:
Мислење на наставникот:




Нема коментара:

Постави коментар